Bos Red Devils sekali lagi mengkritik penyokong kelab, kali ini Malaysia Sports Betting melapor kerana gagal mendapatkan pemain baru dan pencetak gol terbanyak Jose Mourinho telah menyerang peminat Manchester United kerana kekurangan kesetiaannya kepada penjaring terbanyak Romelu Lukaku.

Pemain antarabangsa Belgium itu telah menjaringkan tujuh gol Liga Perdana sejak menandatangani Everton pada musim panas untuk £ 75 juta. Walau bagaimanapun, walaupun kesan segera penyerang untuk Setan Merah, Mourinho percaya bahawa peminat tidak memberikan kredit yang cukup kepadanya atau sokongan yang dia layak.

“Ya, saya ingin penyokong menjelaskan kepada saya mengapa mereka tidak menyokongnya,” kata Mourinho kepada MUTV.
“Dia memberikan segala-galanya dan saya fikir ia tidak adil apabila menjaringkan gol atau tidak menjaringkan gol menjadikan perbezaannya. Saya tidak fikir ia adil sama sekali. Jadi saya sedikit kecewa – tetapi tidak bersamanya. Dengan dia sangat gembira. “

Pada hari Sabtu, United mengalahkan Tottenham 1-0 dengan gol dari pengganti Anthony Martial, dengan beberapa peminat berlumba ketika ia menggantikan pemain muda Marcus Rashford. Mourinho juga bingung dengan reaksi itu, mempersoalkan sama ada peminatnya adalah Setan Merah atau tidak.

“Saya tidak faham mengapa,” kata Mourinho kepada Sky Sports. “Adakah mereka Red Devils? Kadang-kadang saya tidak tahu kerana mereka [yang ke hadapan] bekerja dengan baik.
“Hari ini terdapat dua penyerang yang bermain bersama-sama menentang tiga pemain pertahanan utama – yang terbaik di Eropah – dan mereka harus melakukan tugas pertahanan untuk menekan mereka ketika mereka keluar dengan bola yang mereka lakukan dengan baik karena mereka memiliki rutinitas besar bermain dengan tiga di belakang. “